Mogłoby się wydawać, że audyt Google Ads jest czymś mało istotnym, ale należy go wykonać w celu ocenienia tego, czy działania prowadzone w ramach kampanii są prawidłowe i jakie popełnia się błędy. To właśnie za pomocą audytu możliwe staje się zoptymalizowanie kampanii, co przełoży się oczywiście na pozyskanie większej liczby odbiorców i wzrost zysków. Audyt pomoże sprawdzić efektywność kampanii reklamowych i wskaże dokładnie na to, co trzeba poprawić i co warto udoskonalić. Można wobec tego powiedzieć, że przeciwdziała spadkowi skuteczności reklamy i zmniejszeniu liczby konwersji. Pora zastanowić się nad tym, jak zrobić audyt konta Google Ads, co konkretnie brać pod uwagę.

Działania składające się na audyt Google Ads

Pierwszym krokiem będzie zweryfikowanie ustawień konta i kampanii. Należy sprawdzić, czy wybrane cele dla kampanii odpowiadają celom biznesowym. Istotne jest ocenienie prawidłowości śledzenia konwersji. Znaczenie ma połączenie konta Google Ads z Google Analytics, reklamowanie się w prawidłowych lokalizacjach i na urządzeniach mobilnych. Zweryfikować trzeba też sposób określania stawek. Na podstawie audytu można wykryć nieprawidłowo prowadzone śledzenie konwersji, o czym świadczą: jednakowa liczba kliknięć i liczba konwersji, kiepskie wyniki sprzedażowe i wysoka konwersja, duża liczba zamówień i niski współczynnik konwersji.

Kolejnym etapem będzie sprawdzenie struktury grupy reklam. Należy zweryfikować to, czy jest ona dopasowana do słowa kluczowego, czy są używane reklamy estetyczne i rozszerzone. Znaczenie ma nawet liczba reklam w poszczególnych grupach. Audyt Google Ads wiąże się też ze sprawdzeniem słów kluczowych stosowanych w kampaniach. Skupić należy się przede wszystkim na słowach wykluczających, bo bez nich trzeba liczyć się z niepotrzebnym marnowaniem pieniędzy. Znaczenie ma to, aby ocenić wartości używanych słów kluczowych dla każdej grupy reklam. Na uwadze trzeba mieć oczywiście kliknięcia i konwersję. Nie zaleca się stosować zbyt ogólnych słów kluczowych, powinny być one z długim z ogonem, jak najbardziej trafne. Warto skorzystać z okazji i wskazać nowe słowa kluczowe dla kampanii podczas przeprowadzania ich audytu. Pozwoli to uchronić się przed utratą konwersji. Za pomocą Google Keyword Planner można szybko i łatwo sprawdzić potencjał słów kluczowych, jest on skarbnicą informacji na ich temat.

Podczas przeprowadzania audytu Google Ads należy ocenić typy dopasowań słów kluczowych do zapytań, czyli najczęściej wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę internetową. Warto wybrać różnego typu dopasowania na koncie, aby przypadkiem nie stracić potencjalnych klientów. Kolejną kwestią będzie ocena trafności rozszerzeń reklam, które mają za zadanie zachęcać użytkowników do konwersacji. Trzeba również przeanalizować jakość stron docelowych dla każdej kampanii pod względem unikalności i zawartości wszystkich kluczowych informacji dla użytkownika. Zweryfikować należy treści reklam. Powinny być chwytliwe i interesujące, zawierać informacje wartościowe dla użytkownika i wezwania do działania. Audyt Google Ads pozwala znaleźć niepromowane jeszcze słowa kluczowe, na które wyświetla się reklama.