SEO i user experience: jak poprawić nawigację, czytelność i ogólną użyteczność strony
Zarówno SEO (Search Engine Optimization) jak i user experience (UX) są kluczowe dla sukcesu strony internetowej. Dobry wizerunek firmy, wysoki ruch i większa konwersja są wynikiem zastosowania odpowiedniej strategii SEO i UX.
W tym artykule omówimy, jak należy poprawić nawigację, czytelność i ogólną użyteczność strony internetowej, aby zwiększyć jej atrakcyjność dla użytkowników i wyszukiwarek.
1. Nawigacja: klucz do sukcesu
Intuicyjna nawigacja jest podstawowym czynnikiem wpływającym na UX. Użytkownik powinien łatwo odnaleźć potrzebne mu informacje bez problemu. Aby poprawić nawigację, należy spełnić kilka wymagań:
– Uporządkuj MENU – ułatwi to odnalezienie poszukiwanego przez użytkownika produktu lub strony internetowej. Przykładowo, osobne kategorie dla produktów, podkategorie podobnych artykułów itd.
– Stwórz wewnętrzną nawigację – umożliwi to szybsze przemieszczanie się użytkownika po stronie i zwiększy jej użyteczność. Do tego celu można użyć listy wewnętrznych linków, które pojawiają się w stopce lub na górze strony.
2. Czytelność: prostota i przejrzystość
Czytelność to nieodłączny element UX. Właściwie złożonej treści można skutecznie przekazać, jeśli użyjemy prostych i przejrzystych tekstów, grafik i zdjęć.
– Ograniczenie chaosu – ułatwia czytanie treści, dzieki temu nie przestraszymy użytkownika prostym przedmiotem
– Przyjazny interfejs – łatwiej będzie zwrócić uwagę na nagłówek i przejść do treści związanych z nim.
3. Ogólna użyteczność: optymalizacja strony
Optymalizacja stron to cel każdego webmastera. Dlatego warto zainwestować czas w dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarek, takich jak na przykład Google.
– Szybkość ładowania – strona powinna wczytywać się w ciągu kilku sekund, ponieważ użytkownik jest coraz bardziej wymagający a czas to kasa
– Responsywność – strona powinna dostosować się do urządzenia, z którego użytkownik ją przegląda. Strona musi działać dobrze na każdym urządzeniu, a nie tylko na komputerze.
Podsumowanie
Dobre UX i solidna strategia SEO to krytyczny element każdej strony internetowej. Poprawna nawigacja, czytelna treść oraz szybkość ładowania to niezbędne elementy, które musisz wziąć pod uwagę, aby Twoja strona była atrakcyjna dla odbiorców oraz wyszukiwarek.
Pamiętaj, że UX i SEO to dwa bardzo ważne aspekty twojej strony. Inwestycja w poprawę UX i SEO pozwoli Ci zyskać zaangażowanych użytkowników i zwiększyć konwersję.
Najnowsze komentarze